Saturday, September 17, 2011

sy syg mereka lbh dr apa yg mereka tahu ;)

salam ramah mesra,,
hari  ni fairuz nk cte tentang insan2 yg penting dlm idop sy ;)


first on foremost, abah..
abah tegas orgnye,,abh selalu sediakn segala kelengkapan ntok kami adik bradik nk blaja memandangkn sume da nk msok u,,ribu2 duet abh abes,,tp abh x pnh kesa,,aslkn ank2 dye blaja elok2,,
hr rye hr tu abh kurang sht,,ssh hati fairuz tgk abh mcm tu,,
tp ble smlm fairuz tpon abh tnye abh sht? abh jwb 'alhamdulillah,abh mkin sht',
air mate syukur fairuz menitis mse tu jgk,,terima kasih pd Allah sbb bg abah sht..

next is mama
mama agk rapat ngn ank2 brbnding abh,,sbb abh kn tegas,,huhu
mama kalu kuar g mane2 x pnh balik ngn tgn kosong,,slalu ade je yg dye blikn untok kami adik beradik,,
kami bkn keluarga sng,,jd dr kteorg kecik,,mama niaga kecil-kecilan,
,tiap kali bln ramadan,mama niaga kt bazar,,
hr pertama ramadan taun ni,,mama x bape sht,,fairuz smpat tolong mama kjp je kt bazar 
sbb da kne balik uitm,,betapa sshnye aty fairuz nk tingglkn mama hr tu,,tp fairuz tau,
akk ngn adik ade nk tolong mama..

akk pulak,,
akk paling happy go lucky dlm family,,kalu dye balik uma tu,,
mmg meriah la uma sepanjang2 dye kt uma,,haha,,mse kecik fairuz x bpe rapat ngn akk,,
tp ble da bsr ni,,akk byk tolong fairuz,,akk jd model fairuz untuk berjaya dlm alam universiti,,
akk selalu ckp,,'doakn akk dpt keje yg baek,,nt akk bole bwk sume g jln2'..
kalu akk tau,fairuz slalu doakn akk mcm tu..

abg,,
fairuz dr kecik lebh banyak membesar dgn abg,,sbb tu msok skolah rendah fairuz ni x bpe nk feminin sgt,,haha*tp da msok u ni,,sy la prempuan melayu terakhir,,hoho,,abg orgnye caring,,abg x pnh berkira ngn adik beradik,,cth kalu fairuz mnx blikn topup ke,,abg gne je duet dye walaupon sbnrnye dye x la berduet,,dr kecik lg abg mmg rajin kerja kalu x buat ape2,,sje buat duet poket ktenye,,ble dpt gaji,,msti abg bg skit kt adik beradik dye,,kate abg 'abg xde duet nk blikn brg mahal2,,ambikla skit duet ni buat belanja'
kalu abg tau,,fairuz bersyukur ade abg mcm abg,,

adik,,
adik paling kuat bercerita ngn mama,,ade je bnde dye nk cte kalu balik uma,,mse kcik fairuz rapat ngn adik,,maklumla,,beza umo setaun je,,ble mkin bsr,,fairuz krg rapat ngn adik mcm dlu sbb fairuz dok asrama dr f1,,rindu mse kecik2,,gado sme2,,baju raye kalu mama bli,,mesti nk sepesen,,haha,,*skrg mmg x la kan,,haha,,taun ni adik spm,,,fairuz selalu doakn adik dlm straight A sbb fairuz x dpt,,jd fairuz teringin nk tgk adik dpt,,adik kate 'adik nk jd doktor',,kalu adik tau,fairuz slalu doakn adik dpt jd yg mcm adik nk,,

sbb knape fairuz ltk ayt 'kalu mereka tau',
fairuz ni bkn jnis org yg pandai tunjuk kasih syg pd org2 yg fairuz syg,,
cukuplah sekadar mereka tau mereka amat penting dlm idop fairuz..

semoga Allah pelihara mereka walau kat mane pon mereka berada,,ini kerana
''sy syg mereka lbh dr ape yg mereka tahu'' ;)

3 comments:

let the words speaks said...

sweet sgt<3
(:

gadis bunga said...

ahhhh rnduuuuu nyeeee dekat orang2 yg de kat rumah :(

ctfzk said...

thanks ain :)
cuti lame tu ayuz,,huhu